ΘΑΛΑΣΣΑ

Το κύριο σώμα του πλοίου σκάφος  διακρίνεται σε τρία μέρη: Το μπροστινό καλούμενο πλώρη, το μεσαίο και μεγαλύτερο καλούμενο μέσο  και το πίσω μέρος καλούμενο πρύμνη.


Λιμάνι

Έκδοση εισιτηρίων

Οι θάλασσες έχουν "δρόμους"


Τα σύγχρονα και κοινώς χρησιμοποιούμενα πλοία κατατάσσονται στις εξής κατηγορίες:
  1. Αναψυχής
  2. Εμπορικά
  3. Πολεμικά
  4. Ειδικά σκάφη

Πλοία Αναψυχής















Τα σκάφη αναψυχής είναι κυρίως μικρά πλοία, ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα (γιώτ) τα οποία χρησιμοποιούνται για μικρές αποστάσεις με μικρό και όχι ιδιαίτερα εξειδικευμένο πλήρωμα. 
Τα σκάφη αυτά κατασκευάζονται συνήθως από πλαστικό (φαϊμπεργκλας) και σπανιότερα ξύλο. 
Πολύ παραδοσιακός και διαδεδομένος τρόπος κίνησης είναι η χρήση πανιών στα λεγόμενα ιστιοφόρα. Αυτά μπορεί να έχουν μήκος από 10 μέτρα εώς και 30-40 μέτρα και 1 εώς και 3 ιστία. 
Το σχετικά χαμηλό κόστος κατασκευής τους και η ευκολία χρήσης τους τα καθιστά ιδανικά για ιδιωτική χρήση.

Επιβατικά Πλοία

 

Φέρι μποτ: πλοίο που μεταφέρει επιβάτες και αυτοκίνητα

 


Εσωτερικό σαλόνι πλοίου
Πιλοτήριο πλοίου

Καταμαράν

Δελφίνι


Ποταμόπλοιο














Τα εμπορικά πλοία είναι η ραχοκοκκαλιά του σημερινού συστήματος εμπορίου. Με μήκος από 50 εώς και 350 μέτρα, τα πλοία αυτά μεταφέρουν ασφαλέστατα τεράστιες ποσότητες εμπορευμάτων σε όλον τον κόσμο. 

Διακρίνονται σε πλοία  φορτίου,            
μεταφορείς κοντεϊνερς, πλοία ειδικού φορτίου (πλωτά ψυγεία, τσιμεντοφόρα κλπ.), μικρά τάνκερ, μεγάλα τάνκερ και σουπερτάνκερ.
Οι μεταφορείς κοντεϊνερς είναι μια κατηγορία πλοίων στην οποία όχι μόνο τα αμπάρια τους αλλά και το άνω κατάστρωμα είναι ειδικά σχεδιασμένα να δέχονται μεταλλικά κουτιά συγκεκριμενων και διεθνώς τυποποιημένων διαστάσεων, τα κοντεϊνερς.
Σε αντίθεση με τα πλοία  φορτίου, όπου το φορτίο δεν διαθέτει κάποια συγκεκριμένη κατανομή, επιτρέπουν την μεταφορά πιο ευαίσθητων φορτίων (ηλεκτρονικές συσκευές κλπ.) αφού η "στοιβασία" τους γίνεται δια των κοντεϊνερς. Τα πλοία αυτά έχουν το πλεονέκτημα της τυποποιημένης χωρητικότητας, ευκολίας κατα την φορτοεκφόρτωση και της εύκολης διαχείρισής των, με την ελαχιστότερη δυνατή ζημιά και βεβαίως της μείωσης του χρόνου παραμονής του πλοίου στο λιμάνι.
Διαθέτουν ορισμένο αριθμό δεξαμενών στο κύτος τους που τους επιτρέπει να αποθηκεύουν με ασφάλεια το πετρέλαιο.

Σούπερτανκερ
Τα μεγάλα τάνκερ χρησιμοποιούνται ευρέως για την μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων πετρελαίου.  Έχουν συνήθως μήκος εώς και 250 μέτρα και εκτόπισμα μέχρι 200.000 τόνους.
Τα μαμούθ-τάνκερς είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος κατηγορία πλοίων και αφορά πετρελαιοφόρα σκάφη που υπερβαίνουν τα 250 μέτρα σε μήκος.
Τα πλοία αυτά απαιτόυν έμπειρο προσωπικό για την ναυπήγηση και πλοήγησή τους ενώ είναι ο κύριος τρόπος μεταφοράς πετρελαίου σήμερα στον κόσμο.

 

Πολεμικά πλοία



Ειδικών αποστολών πλοία

Βοηθητικά πλοία  ή ειδικών αποστολών είναι εκείνα που αν και δεν προβαίνουν πάντα σε εμπορία θεωρούνται όμως εμπορικά που λόγω της ιδιάζουσας αποστολής των αποτελούν χωριστή κατηγορία.

Είναι  ιδιωτικά ή κρατικά.

Τέτοια πλοία είναι:
  • Βυθοκόροι
  • Ναυαγοσωστικά
 
  • Παγοθραυστικά
     
  • Πλοηγίδες
  • Πλωτοί Γερανοί Αυτοκινούμενοι ή ρυμουλκούμενοι.
  • Πλωτές Δεξαμενές
  • Πλωτά Νοσοκομεία
 
  • Πλωτά Ξενοδοχεία




Κρουαζιερόπλοιο
  • Πόντισης καλωδίων
  • Πυροσβεστικά 
  • Ρυμουλκά: Διακρινόμενα σε ανοικτής θαλάσσης, λιμένος  και ναυπηγείων . 
  • Ταχυδρομικά
  • Υδρογραφικά, με εξοπλισμό για υδρογραφικές και μετεορολογικές παρατηρήσεις.
  • Φαρόπλοια ή Πλωτοί Φάροι
  • Φορτηγίδες
  • Ωκεανογραφικά, με πολύ περισσότερο εξοπλισμό των Υδρογραφικών,  φέρουν βαθυσκάφος και ελικόπτερο.

    Το μεγαλύτερο πλοίο στον κόσμο